4 Golongan Pria Ini Kelak Ditarik Wanita ke dalam Neraka

Begitu hebatnya daya pikat wanita, sehingga mampu menarik kaum lelaki bukan hanya di dunia tetapi juga di akhirat.

4 Golongan Pria Ini Kelak Ditarik Wanita ke dalam Neraka
net
Ilustrasi 

TRIBUNKALTENG.COM - Wanita memang diciptakan dengan begitu banyak keistimewaan, termasuk daya pikatnya.

Maka pantas apabila dikatakan dari ujung kaki hingga ujung rambut wanita mampu untuk memikat para pria.

Begitu hebatnya daya pikat wanita, sehingga mampu menarik kaum lelaki bukan hanya di dunia tetapi juga di akhirat. Oleh sebab itulah seorang wanita dapat menarik empat golongan lelaki bersamanya ke neraka.

Kumpulan misteri menyebut berikut empat golongan lelaki yang ditarik oleh wanita ke dalam neraka :

1. Ayahnya
Apabila seseorang bergelar ayah, namun ia tidak memperdulikan anak-anak perempuannya di dunia. Dan dia tidak memberikan pengetahuan agama seperti mengajari salat, mengaji, berbuat kebaikan terhadap sesama dan sebagainya.

Lalu dia juga membiarkan anak-anak perempuannya membuka aurat. Maka dia akan ditarik ke neraka oleh anak-anak perempuannya meskipun kehidupannya di dunia ini begitu mewah.

2. Suaminya
Seorang suami yang tidak memperdulikan kelakukan dan sikap istrinya. Sehingga dia membiarkan istrinya bergaul bebas di luar rumah, menghias dirinya bukan untuk suaminya melainkan untuk pandangan kaum lelaki lain yang bukan muhrimnya.

Meskipun suaminya adalah seorang yang alim, misalnya tidak pernah meninggalkan salatnya, senantiasa berpuasa wajib dan sunnah, maka kelak dia akan ikut ditarik oleh istrinya ke neraka.

3. Saudara Lelakinya
Jika seorang wanita yang ayahnya telah tiada dan memiliki seorang abang atau adik atau paman, maka tanggung jawab jatuh ke pundak saudara lelakinya untuk menjaga saudara perempuannya.

Apabila mereka hanya mementingkan urusan pribadinya dan menghiraukan saudara perempuannya. Sehingga ia tidak mematuhi ajaran Islam, maka di akhirat nanti saudara perempuannya akan menarik saudara lelakinya menuju neraka.

Halaman
12
Editor: Mustain Khaitami
Ikuti kami di
KOMENTAR
TRIBUNnews.com Network © 2018
About Us
Help